Οριστικό: Τέλος η οδήγηση για τους μεθυσμένους-Ισόβια στους πιωμένους… PDF Εκτύπωση E-mail

driving

Υποχρεωτικό θα είναι το σύστημα ανίχνευσης αλκοόλ στον οδηγό για όλα τα καινούρια οχήματα στην ΕΕ από το 2022.

Μόνο με προηγμένα συστήματα ασφαλείας θα μπορούν να διατίθενται τα νέα αυτοκίνητα στην αγορά της ΕΕ από τα μέσα του 2022 όπως αποφασίστηκε από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι νέοι κανόνες θα βοηθήσουν στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της ΕΕ, ενώ ενισχύουν και την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά.

Νέος Ποινικός Κώδικας: Μέχρι και ισόβια στους επικίνδυνους οδηγούς

Ένα από τα σημαντικότερα συστήματα που θα πρέπει να έχουν όλα τα καινούρια οχήματα αφορά  αφορά σε εκείνο που ελέγχει και παρεμποδίζει την εκκίνηση και οδήγηση του οχήματος σε περίπτωση που ανιχνεύσει πως ο οδηγός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ!

Επίσης η τοποθέτηση των λεγόμενων «μαύρων κουτιών» και τα οχήματα θα αποτελεί γεγονός καθώς η νέα νομοθεσία προβλέπει την ύπαρξη συστημάτων καταγραφής δεδομένων συμβάντος!

Ποια είναι τα υποχρεωτικά συστήματα

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, λεωφορείων, ημιφορτηγών και οχημάτων τύπου SUV) θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά ασφαλείας:

* ευφυής έλεγχος ταχύτητας,

* εγκατάσταση συστήματος για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος,

* σήματα επείγουσας στάθμευσης,

* συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας,

* συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντος,

* ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών,

* συστήματα προειδοποίησης της υπνηλίας και της προσοχής του οδηγού,

* προηγμένα συστήματα προειδοποίησης διάσπασης της προσοχής του οδηγού.

* προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,

* συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας σε έκτακτη ανάγκη,

* διευρυμένες περιοχές προστασίας πρόσκρουσης της κεφαλής ικανές να μετριάζουν τους τραυματισμούς σε συγκρούσεις με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Επίσης πέραν των παραπάνω οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να κατασκευάζουν με τέτοιο τρόπο τα οχήματά τους ώστε να μειώνονται σημαντικά τα τυφλά σημεία γύρω από αυτά.
Επίσης θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης πεζών, ποδηλατών αλλά και άλλων οχημάτων.
Επόμενο βήμα για την Επιτροπή αποτελεί η ομαλή μετάβαση στα αυτοκίνητα με αυτόνομα συστήματα οδήγησης.

Πηγή: www.newsauto.gr

 
Κανόνες για ασφαλή οδήγηση κατά τη διάρκεια βροχόπτωσης PDF Εκτύπωση E-mail

driving

Απλοί κανόνες και μέτρα προφύλαξης


Τώρα που αλλάζει ο καιρός και οδεύουμε προς τον χειμώνα, τα δεδομένα της οδήγησης τροποποιούνται ως προς τον τρόπο που οδηγούμε το καλοκαίρι, ή τις άλλες εποχές του έτους. Κι αυτό, γιατί είναι γνωστό ότι οι βροχές δημιουργούν παγίδες στο δρόμο, που σε συνάρτηση με την κακή κατάσταση των αυτοκινήτων και των ελαστικών, μπορεί να οδηγήσουν σε ατυχήματα.
Ωστόσο, υπάρχουν απλοί κανόνες που θα πρέπει να εφαρμόζουν όλοι οι οδηγοί για να παραμείνουν ασφαλείς. Το πρώτο που οφείλουν να φροντίσουν, είναι η καλή ορατότητα. Το παρμπρίζ πρέπει να είναι καθαρό, ενώ ο οδηγός θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι οι υαλοκαθαριστήρες δεν έχουν φθαρεί, με το δοχείο νερού των υαλοκαθαριστήρων να είναι γεμάτο.
Επειδή η βροχή μειώνει την ορατότητα, θα πρέπει ο οδηγός να έχει πάντα τα φώτα πορείας αναμμένα. Αυτό φυσικά δεν ισχύει για τα καινούρια μοντέλα, που τα φώτα ημέρας αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό. Επειδή τα κλειστά παράθυρα κατά τη διάρκεια της βροχής οδηγούν γρήγορα στο θάμπωμα των τζαμιών, θα πρέπει ο οδηγός να χρησιμοποιεί το σύστημα a/c ή του κλιματισμού για το «ξεθάμπωμα» των τζαμιών. Τα ελαστικά είναι ένα σημαντικό σημείο που θα πρέπει να προσέχουν όλοι οι οδηγοί. Θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι έχουν το προβλεπόμενο βάθος πέλματος, όσο και τη σωστή πίεση. Το κανονικό βάθος πέλματος συμβάλλει στην αποφυγή της πλαγιολίσθησης και της υδρολίσθησης.
Η βροχή αυξάνει την ολισθηρότητα του δρόμου. «Ειδικά στο ξεκίνημα της βροχής, οι δρόμοι μπορεί να γίνουν εξαιρετικά ολισθηροί. Σε βρεγμένο δρόμο, η τριβή μεταξύ ελαστικών και δρόμου είναι μειωμένη κατά τουλάχιστον 50%. Επίσης, θυμηθείτε ότι αν κινείστε με ταχύτητα 60 km/h, η απόσταση ακινητοποιήσεως του οχήματός σας σε βρεγμένο οδόστρωμα είναι 72 μέτρα», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Αρης Ζωγράφος.
Η ταχύτητα κατά τη διάρκεια της βροχής, αλλά και αργότερα, θα πρέπει να είναι μικρή ώστε να δίνει περισσότερο χρόνο στην πρόσφυση του ελαστικού, ενώ η απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα είναι ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος. Η προετοιμασία για ένα ταξίδι στη βροχή, απαιτεί προσεκτική χρήση όλων των κύριων σημείων ελέγχου, όπως του τιμονιού, του συμπλέκτη, των φρένων και του γκαζιού. Όταν το οδόστρωμα είναι γεμάτο νερά και δεν φαίνονται οι διαγραμμίσεις, τότε θα πρέπει να ακολουθούμε τα ίχνη του προπορευόμενου αυτοκινήτου, ενώ θα πρέπει να αποφεύγουμε την απότομη χρήση των φρένων. Όσο για τις προσπεράσεις, αυτές δεν θα πρέπει να γίνονται, ή αν θα πρέπει να γίνουν, ο οδηγός οφείλει να έχει πολύ μεγάλη προσοχή.
Θα πρέπει να στεγνώνουμε τα φρένα μας όταν περνάμε μέσα από νερά, πατώντας τα απαλά για λίγα μέρα.
Αν το αυτοκίνητο γλιστρήσει λόγω της ολισθηρότητας, δεν θα πρέπει να πατήσουμε απότομα φρένο, αλλά θα πρέπει να εφαρμόσουμε έντονη και σταθερή πίεση στο πεντάλ του φρένου.
Ο οδηγός οφείλει να μην προσπαθήσει να περάσει μέσα από νερά που κινούνται, καθώς είναι πιθανό η δυνατή βροχή να σχηματίζει χείμαρρους, οι οποίοι μπορεί να γίνουν εξαιρετικά επικίνδυνοι και να παρασύρουν το όχημα. Ειδικά στη νυχτερινή οδήγηση, το πέρασμα από κινούμενα νερά έχει οδηγήσει σε τραγωδίες.
Σε μέρη όπου έχει «μαζέψει» πολύ νερό, κινηθείτε πολύ σιγά και θυμηθείτε, ότι όσο περισσότερο νερό σηκώσει το αυτοκίνητο με το πέρασμα σας, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η πιθανότητα να βραχούν τα ηλεκτρικά τμήματα του κινητήρα, με αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας.
Όταν κινείστε σε κατοικημένες περιοχές, προσοχή στους πεζούς που κινούνται σε πεζοδρόμιο ή περιμένουν σε στάση λεωφορείων.
Αν η βροχή είναι πολύ δυνατή και οι υαλοκαθαριστήρες δεν μπορούν να καθαρίσουν το παρμπρίζ, λόγω μεγάλου όγκου βροχής, σταματήστε στην άκρη του δρόμου και περιμένετε να σταματήσει ή να κοπάσει η βροχή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 
Τέλη κυκλοφορίας 2020: Δείτε πώς θα τα εκτυπώσετε - Ποια τα πρόστιμα PDF Εκτύπωση E-mail

driving

Μέχρι πότε πρέπει να έχετε ολοκληρώσει τη διαδικασία

Το βράδυ της Πέμπτης 7/11 αναρτήθηκαν και είναι διαθέσιμα στο Taxisnet τα τέλη κυκλοφορίας 2020. Για φέτος, υπολογίζονται όπως και το 2019, καθώς οι ιδιοκτήτες θα πληρώσουν από 22 ευρώ έως 1.380 ευρώ. Το ποσό υπολογίζεται είτε με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είτε με βάση τα κυβικά του κινητήρα και το έτος ταξινόμησης.

 

 

 

 

 

Πώς θα τα εκτυπώσετε

- Μπαίνετε στην εφαρμογή του Taxisnet

- Κάνετε κλικ στο πεδίο «Είσοδος», συμπληρώνετε το ΑΦΜ σας και τον Αριθμό Κυκλοφορίας του οχήματός σας

- Επιλέγετε «Αναζήτηση» και αφού εμφανιστεί το μήνυμα «Επιτυχής αναζήτηση», μπορείτε να επιλέξετε «Εκτύπωση» και να κατεβάσετε τη σχετική φόρμα.
Οι προθεσμίες πληρωμής για τα τέλη κυκλοφορίας και τα πρόστιμα
Τα τέλη κυκλοφορίας 2020 μπορούν να καταβληθούν εμπρόθεσμα μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019. Όσοι δεν τα πληρώσουν εντός προθεσμίας, θα επιβαρυνθούν (εκτός του ποσού για τα τέλη) πρόστιμα, ως εξής:
100% των τελών εάν το όχημα είναι δίκυκλο, τρίκυκλο ή επιβατικό ΙΧ.
50% των τελών εάν το όχημα είναι επιβατικό ΔΧ, φορτηγό ή λεωφορείο.
30 ευρώ εάν τα τέλη κυκλοφορίας είναι μικρότερα των 30 ευρώ.

 
Αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης PDF Εκτύπωση E-mail

diploma-odigisis-610x386

Τα πάνω κάτω έρχονται από τις 19 Ιανουαρίου στην έκδοση και ισχύ πάσης φύσεως διπλωμάτων οδήγησης, αφού πλέον οι εξετάσεις θα είναι αυστηρότερες και ακριβότερες, ενώ αλλάζουν οι κατηγορίες και μειώνεται ο χρόνος ισχύς του διπλώματος.

Παράλληλα, αυξάνονται τα υποχρεωτικά μαθήματα πρακτικής οδήγησης και από 20 γίνονται 25, όπως και τα μαθήματα θεωρίας, ενώ οι οδηγοί υποχρεούνται να ανανεώνουν το δίπλωμά τους κάθε 15 έτη.

Για τα επαγγελματικά διπλώματα εξακολουθεί να ισχύει η ανανέωσή τους ανά πενταετία, ενώ μετά τη συμπλήρωση των 65 χρόνων η ανανέωση της άδειας οδήγησης θα γίνεται ανά τριετία για όλους.

Μεταξύ άλλων οι δικυκλιστές που θα εξετάζονται για δίπλωμα υποχρεώνονται να φορούν ειδικό ρουχισμό προστασίας (ειδική φόρμα, επιγονατίδες κτλ).

Όσον αφορά τις παλιές άδειες, σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο, οι παλιές άδειες για δίκυκλα και ερασιτεχνικά διπλώματα, καθώς και σε όσες εκδοθούν από εξετάσεις που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι και τις 18 Ιανουαρίου, θα συνεχίσουν να ισχύουν, είτε μέχρι ο κάτοχός τους να συμπληρώσει την ηλικία των 65 είτε μέχρι το 2033.

Οι κυριότερες αλλαγές

Αυξάνονται τα πρακτικά υποχρεωτικά μαθήματα από 20 σε 25, όπως επίσης και τα θεωρητικά.  Επιπλέον, αν ο υποψήφιος δεν έχει «περάσει» τις θεωρητικές εξετάσεις δεν μπορεί να κάνει πρακτικά μαθήματα.
Η ανανέωση διπλώματος θα γίνεται κάθε 15 χρόνια και για να συμβεί αυτό οι κάτοχοι διπλωμάτων θα υποβάλλονται εκ νέου σε εξετάσεις (παθολόγο και οφθαλμίατρο). Αν διαπιστωθεί πρόβλημα παραπέμπονται σε δευτεροβάθμιες επιτροπές.
Τα παράβολα για τις ιατρικές εξετάσεις παραμένουν στα 90 ευρώ και για την έκδοση άδειας στα 30 ευρώ, ωστόσο θεσπίζεται ένα νέο παράβολο 10 ευρώ, το οποίο θα πληρώνουν όσοι επανεξετάζονται.
Η κατηγορία Β για ΕΔΧ (ταξί) καταργείται, καθώς και μερικές διατάξεις για ειδικές κατηγορίες.
Το νέο δίπλωμα για τα μοτοποδήλατα σε υποψηφίους άνω των 16 ετών θα ονομάζεται ΑΜ και δεν θα εκδίδεται πλέον από την τροχαία αλλά όπως και τα άλλα διπλώματα από τις υπηρεσίες Μεταφορών.
Ειδικά για τους υποψηφίους οδηγούς μοτοσικλετιστών από τις 7 Φεβρουαρίου θα ισχύσουν δύο νέες δοκιμασίες στην πρακτική εξέταση: η κίνηση με ταχύτητα 50 χλμ και η αποφυγή εμποδίων και η κίνηση με ταχύτητα 50 χλμ και η ακινητοποίηση του δικύκλου σε συγκεκριμένη απόσταση.


Πηγή:  AutoBlog.gr

 
Πράσινος δακτύλιος PDF Εκτύπωση E-mail

drivingΞεκινά από τις 3 Σεπτεμβρίου ο πράσινος δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας, με τη φιλοδοξία να «καθαρίσει» περαιτέρω το ασφυκτικό περιβάλλον της πόλης.

Kατά τους κανονισμούς του «Πράσινου δακτυλίου», επιτρέπεται η χωρίς περιορισμό κυκλοφορία στο μικρό δακτύλιο χωρίς των ιδιωτικών επιβατικών αυτοκινήτων και των φορτηγών κάτω των 2,2 τόνων, εάν αυτά είναι τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6, από τη στιγμή που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Η ίδια διάταξη ισχύει και για τα υβριδικά αυτοκίνητα. Τα τετράτροχα που δεν πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το γνωστό μας σύστημα των «μονών-ζυγών».

Τα όρια του δακτυλίου ορίζονται ως εξής:
Αλεξάνδρας-Ζαχάρωφ-Μεσογείων-Φειδιππίδου-Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη-Βρυάξιδος-Υμηττού- Ηλ. Ηλιού-Α. Φραντζή–Συγγρού -Χαμοστέρνας-Πειραιώς-Ιερά Οδός-Κωνσταντινουπόλεως-Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη-Καρόλου-Μάρνη-Πατησίων-Αλεξάνδρας.

Για τα αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων του εσωτερικού δακτυλίου καθορίζονται ειδικές ζώνες εισόδου–εξόδου.

Οι ημέρες και ώρες ισχύος του δακτυλίου είναι οι εξής:

Δευτέρα έως Πέμπτη από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδι Παρασκευή από τις 7 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι

Ο δακτύλιος δεν υφίσταται τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιούνται 24ωρες απεργίες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 200 ευρώ

Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων που εξαιρούνται από τους περιορισμούς της κυκλοφορίας στο δακτύλιο, επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνον αν έχουν εφοδιαστεί με τις ειδικές άδειες κυκλοφορίας που χορηγούνται από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

Αιτήσεις θα υποβάλλονται μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου από Δευτέρα έως Παρασκευή (08:00-14:00) και Σάββατο (08.00-12.00) στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής (Δηλιγιάννη 24-26, 5ος όροφος, fax 210-5284013).

Πηγή: http://www.4troxoi.gr

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 1 από 3

Online Εκπαίδευση

l_plateOnline Test  για  την αξιολόγηση των οδηγικών σας γνώσεωνΞεκινήστε!