Κανόνες για ασφαλή οδήγηση κατά τη διάρκεια βροχόπτωσης PDF Εκτύπωση E-mail

driving

Απλοί κανόνες και μέτρα προφύλαξης


Τώρα που αλλάζει ο καιρός και οδεύουμε προς τον χειμώνα, τα δεδομένα της οδήγησης τροποποιούνται ως προς τον τρόπο που οδηγούμε το καλοκαίρι, ή τις άλλες εποχές του έτους. Κι αυτό, γιατί είναι γνωστό ότι οι βροχές δημιουργούν παγίδες στο δρόμο, που σε συνάρτηση με την κακή κατάσταση των αυτοκινήτων και των ελαστικών, μπορεί να οδηγήσουν σε ατυχήματα.
Ωστόσο, υπάρχουν απλοί κανόνες που θα πρέπει να εφαρμόζουν όλοι οι οδηγοί για να παραμείνουν ασφαλείς. Το πρώτο που οφείλουν να φροντίσουν, είναι η καλή ορατότητα. Το παρμπρίζ πρέπει να είναι καθαρό, ενώ ο οδηγός θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι οι υαλοκαθαριστήρες δεν έχουν φθαρεί, με το δοχείο νερού των υαλοκαθαριστήρων να είναι γεμάτο.
Επειδή η βροχή μειώνει την ορατότητα, θα πρέπει ο οδηγός να έχει πάντα τα φώτα πορείας αναμμένα. Αυτό φυσικά δεν ισχύει για τα καινούρια μοντέλα, που τα φώτα ημέρας αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό. Επειδή τα κλειστά παράθυρα κατά τη διάρκεια της βροχής οδηγούν γρήγορα στο θάμπωμα των τζαμιών, θα πρέπει ο οδηγός να χρησιμοποιεί το σύστημα a/c ή του κλιματισμού για το «ξεθάμπωμα» των τζαμιών. Τα ελαστικά είναι ένα σημαντικό σημείο που θα πρέπει να προσέχουν όλοι οι οδηγοί. Θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι έχουν το προβλεπόμενο βάθος πέλματος, όσο και τη σωστή πίεση. Το κανονικό βάθος πέλματος συμβάλλει στην αποφυγή της πλαγιολίσθησης και της υδρολίσθησης.
Η βροχή αυξάνει την ολισθηρότητα του δρόμου. «Ειδικά στο ξεκίνημα της βροχής, οι δρόμοι μπορεί να γίνουν εξαιρετικά ολισθηροί. Σε βρεγμένο δρόμο, η τριβή μεταξύ ελαστικών και δρόμου είναι μειωμένη κατά τουλάχιστον 50%. Επίσης, θυμηθείτε ότι αν κινείστε με ταχύτητα 60 km/h, η απόσταση ακινητοποιήσεως του οχήματός σας σε βρεγμένο οδόστρωμα είναι 72 μέτρα», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Αρης Ζωγράφος.
Η ταχύτητα κατά τη διάρκεια της βροχής, αλλά και αργότερα, θα πρέπει να είναι μικρή ώστε να δίνει περισσότερο χρόνο στην πρόσφυση του ελαστικού, ενώ η απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα είναι ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος. Η προετοιμασία για ένα ταξίδι στη βροχή, απαιτεί προσεκτική χρήση όλων των κύριων σημείων ελέγχου, όπως του τιμονιού, του συμπλέκτη, των φρένων και του γκαζιού. Όταν το οδόστρωμα είναι γεμάτο νερά και δεν φαίνονται οι διαγραμμίσεις, τότε θα πρέπει να ακολουθούμε τα ίχνη του προπορευόμενου αυτοκινήτου, ενώ θα πρέπει να αποφεύγουμε την απότομη χρήση των φρένων. Όσο για τις προσπεράσεις, αυτές δεν θα πρέπει να γίνονται, ή αν θα πρέπει να γίνουν, ο οδηγός οφείλει να έχει πολύ μεγάλη προσοχή.
Θα πρέπει να στεγνώνουμε τα φρένα μας όταν περνάμε μέσα από νερά, πατώντας τα απαλά για λίγα μέρα.
Αν το αυτοκίνητο γλιστρήσει λόγω της ολισθηρότητας, δεν θα πρέπει να πατήσουμε απότομα φρένο, αλλά θα πρέπει να εφαρμόσουμε έντονη και σταθερή πίεση στο πεντάλ του φρένου.
Ο οδηγός οφείλει να μην προσπαθήσει να περάσει μέσα από νερά που κινούνται, καθώς είναι πιθανό η δυνατή βροχή να σχηματίζει χείμαρρους, οι οποίοι μπορεί να γίνουν εξαιρετικά επικίνδυνοι και να παρασύρουν το όχημα. Ειδικά στη νυχτερινή οδήγηση, το πέρασμα από κινούμενα νερά έχει οδηγήσει σε τραγωδίες.
Σε μέρη όπου έχει «μαζέψει» πολύ νερό, κινηθείτε πολύ σιγά και θυμηθείτε, ότι όσο περισσότερο νερό σηκώσει το αυτοκίνητο με το πέρασμα σας, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η πιθανότητα να βραχούν τα ηλεκτρικά τμήματα του κινητήρα, με αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας.
Όταν κινείστε σε κατοικημένες περιοχές, προσοχή στους πεζούς που κινούνται σε πεζοδρόμιο ή περιμένουν σε στάση λεωφορείων.
Αν η βροχή είναι πολύ δυνατή και οι υαλοκαθαριστήρες δεν μπορούν να καθαρίσουν το παρμπρίζ, λόγω μεγάλου όγκου βροχής, σταματήστε στην άκρη του δρόμου και περιμένετε να σταματήσει ή να κοπάσει η βροχή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 
Τέλη κυκλοφορίας 2020: Δείτε πώς θα τα εκτυπώσετε - Ποια τα πρόστιμα PDF Εκτύπωση E-mail

driving

Μέχρι πότε πρέπει να έχετε ολοκληρώσει τη διαδικασία

Το βράδυ της Πέμπτης 7/11 αναρτήθηκαν και είναι διαθέσιμα στο Taxisnet τα τέλη κυκλοφορίας 2020. Για φέτος, υπολογίζονται όπως και το 2019, καθώς οι ιδιοκτήτες θα πληρώσουν από 22 ευρώ έως 1.380 ευρώ. Το ποσό υπολογίζεται είτε με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είτε με βάση τα κυβικά του κινητήρα και το έτος ταξινόμησης.

 

 

 

 

 

Πώς θα τα εκτυπώσετε

- Μπαίνετε στην εφαρμογή του Taxisnet

- Κάνετε κλικ στο πεδίο «Είσοδος», συμπληρώνετε το ΑΦΜ σας και τον Αριθμό Κυκλοφορίας του οχήματός σας

- Επιλέγετε «Αναζήτηση» και αφού εμφανιστεί το μήνυμα «Επιτυχής αναζήτηση», μπορείτε να επιλέξετε «Εκτύπωση» και να κατεβάσετε τη σχετική φόρμα.
Οι προθεσμίες πληρωμής για τα τέλη κυκλοφορίας και τα πρόστιμα
Τα τέλη κυκλοφορίας 2020 μπορούν να καταβληθούν εμπρόθεσμα μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019. Όσοι δεν τα πληρώσουν εντός προθεσμίας, θα επιβαρυνθούν (εκτός του ποσού για τα τέλη) πρόστιμα, ως εξής:
100% των τελών εάν το όχημα είναι δίκυκλο, τρίκυκλο ή επιβατικό ΙΧ.
50% των τελών εάν το όχημα είναι επιβατικό ΔΧ, φορτηγό ή λεωφορείο.
30 ευρώ εάν τα τέλη κυκλοφορίας είναι μικρότερα των 30 ευρώ.

 
Αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης PDF Εκτύπωση E-mail

diploma-odigisis-610x386

Τα πάνω κάτω έρχονται από τις 19 Ιανουαρίου στην έκδοση και ισχύ πάσης φύσεως διπλωμάτων οδήγησης, αφού πλέον οι εξετάσεις θα είναι αυστηρότερες και ακριβότερες, ενώ αλλάζουν οι κατηγορίες και μειώνεται ο χρόνος ισχύς του διπλώματος.

Παράλληλα, αυξάνονται τα υποχρεωτικά μαθήματα πρακτικής οδήγησης και από 20 γίνονται 25, όπως και τα μαθήματα θεωρίας, ενώ οι οδηγοί υποχρεούνται να ανανεώνουν το δίπλωμά τους κάθε 15 έτη.

Για τα επαγγελματικά διπλώματα εξακολουθεί να ισχύει η ανανέωσή τους ανά πενταετία, ενώ μετά τη συμπλήρωση των 65 χρόνων η ανανέωση της άδειας οδήγησης θα γίνεται ανά τριετία για όλους.

Μεταξύ άλλων οι δικυκλιστές που θα εξετάζονται για δίπλωμα υποχρεώνονται να φορούν ειδικό ρουχισμό προστασίας (ειδική φόρμα, επιγονατίδες κτλ).

Όσον αφορά τις παλιές άδειες, σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο, οι παλιές άδειες για δίκυκλα και ερασιτεχνικά διπλώματα, καθώς και σε όσες εκδοθούν από εξετάσεις που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι και τις 18 Ιανουαρίου, θα συνεχίσουν να ισχύουν, είτε μέχρι ο κάτοχός τους να συμπληρώσει την ηλικία των 65 είτε μέχρι το 2033.

Οι κυριότερες αλλαγές

Αυξάνονται τα πρακτικά υποχρεωτικά μαθήματα από 20 σε 25, όπως επίσης και τα θεωρητικά.  Επιπλέον, αν ο υποψήφιος δεν έχει «περάσει» τις θεωρητικές εξετάσεις δεν μπορεί να κάνει πρακτικά μαθήματα.
Η ανανέωση διπλώματος θα γίνεται κάθε 15 χρόνια και για να συμβεί αυτό οι κάτοχοι διπλωμάτων θα υποβάλλονται εκ νέου σε εξετάσεις (παθολόγο και οφθαλμίατρο). Αν διαπιστωθεί πρόβλημα παραπέμπονται σε δευτεροβάθμιες επιτροπές.
Τα παράβολα για τις ιατρικές εξετάσεις παραμένουν στα 90 ευρώ και για την έκδοση άδειας στα 30 ευρώ, ωστόσο θεσπίζεται ένα νέο παράβολο 10 ευρώ, το οποίο θα πληρώνουν όσοι επανεξετάζονται.
Η κατηγορία Β για ΕΔΧ (ταξί) καταργείται, καθώς και μερικές διατάξεις για ειδικές κατηγορίες.
Το νέο δίπλωμα για τα μοτοποδήλατα σε υποψηφίους άνω των 16 ετών θα ονομάζεται ΑΜ και δεν θα εκδίδεται πλέον από την τροχαία αλλά όπως και τα άλλα διπλώματα από τις υπηρεσίες Μεταφορών.
Ειδικά για τους υποψηφίους οδηγούς μοτοσικλετιστών από τις 7 Φεβρουαρίου θα ισχύσουν δύο νέες δοκιμασίες στην πρακτική εξέταση: η κίνηση με ταχύτητα 50 χλμ και η αποφυγή εμποδίων και η κίνηση με ταχύτητα 50 χλμ και η ακινητοποίηση του δικύκλου σε συγκεκριμένη απόσταση.


Πηγή:  AutoBlog.gr

 
Πράσινος δακτύλιος PDF Εκτύπωση E-mail

drivingΞεκινά από τις 3 Σεπτεμβρίου ο πράσινος δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας, με τη φιλοδοξία να «καθαρίσει» περαιτέρω το ασφυκτικό περιβάλλον της πόλης.

Kατά τους κανονισμούς του «Πράσινου δακτυλίου», επιτρέπεται η χωρίς περιορισμό κυκλοφορία στο μικρό δακτύλιο χωρίς των ιδιωτικών επιβατικών αυτοκινήτων και των φορτηγών κάτω των 2,2 τόνων, εάν αυτά είναι τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6, από τη στιγμή που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Η ίδια διάταξη ισχύει και για τα υβριδικά αυτοκίνητα. Τα τετράτροχα που δεν πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το γνωστό μας σύστημα των «μονών-ζυγών».

Τα όρια του δακτυλίου ορίζονται ως εξής:
Αλεξάνδρας-Ζαχάρωφ-Μεσογείων-Φειδιππίδου-Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη-Βρυάξιδος-Υμηττού- Ηλ. Ηλιού-Α. Φραντζή–Συγγρού -Χαμοστέρνας-Πειραιώς-Ιερά Οδός-Κωνσταντινουπόλεως-Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη-Καρόλου-Μάρνη-Πατησίων-Αλεξάνδρας.

Για τα αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων του εσωτερικού δακτυλίου καθορίζονται ειδικές ζώνες εισόδου–εξόδου.

Οι ημέρες και ώρες ισχύος του δακτυλίου είναι οι εξής:

Δευτέρα έως Πέμπτη από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδι Παρασκευή από τις 7 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι

Ο δακτύλιος δεν υφίσταται τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιούνται 24ωρες απεργίες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 200 ευρώ

Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων που εξαιρούνται από τους περιορισμούς της κυκλοφορίας στο δακτύλιο, επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνον αν έχουν εφοδιαστεί με τις ειδικές άδειες κυκλοφορίας που χορηγούνται από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

Αιτήσεις θα υποβάλλονται μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου από Δευτέρα έως Παρασκευή (08:00-14:00) και Σάββατο (08.00-12.00) στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής (Δηλιγιάννη 24-26, 5ος όροφος, fax 210-5284013).

Πηγή: http://www.4troxoi.gr

 
ΚΤΕΟ - Νέα νομοθετική ρύθμιση PDF Εκτύπωση E-mail

drivingNEΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Στο πλαίσιο ενίσχυσης και προαγωγής της οδικής ασφάλειας το Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών αναδιαμορφώνει τις προϋποθέσεις ασφάλισης των οχημάτων συνδέοντας την ασφάλιση με τον έλεγχο ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με νέα νομοθετική ρύθμιση που προωθείται από το Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών μετά τα Χριστούγεννα όλα τα οχήματα προκειμένου να ασφαλιστούν θα πρέπει να έχουν πρώτα περάσει από τεχνικό έλεγχο(ΚΤΕΟ).
Η ρύθμιση ισχύει και αντίστροφα αφού με την ψήφιση του νομοσχεδίου οι ιδιοκτήτες που προσέρχονται για έλεγχο στα ΚΤΕΟ θα πρέπει να επιδεικνύουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούν να ασφαλίζουν καινούρια οχήματα δεδομένου ότι ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ γίνεται στα 4 χρόνια από την ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας. Ωστόσο για την ανανέωση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου εφόσον το όχημα είναι πλέον υπόχρεο σε τεχνικό έλεγχο (ήτοι μετά από 4 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία του) απαραίτητη προϋπόθεση θα είναι πλέον και η επίδειξη του δελτίου τεχνικού ελέγχου που πιστοποιεί ότι το όχημα έχει ελεγχθεί.
Υπολογίζεται ότι από το σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων που εμπίπτουν στις διατάξεις περί υποχρεωτικού τεχνικού ελέγχου το 45% συστηματικά διαφεύγει του τεχνικού ελέγχου, δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους στην οδική ασφάλεια.

ΒΑΣΙΚΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ:

  • Τα βασικά δικαιολογητικά που ζητούνται κατά τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος είναι:
  • Άδεια κυκλοφορίας οχήματος.
  • Δελτίο προηγούμενου τεχνικού ελέγχου.
  • Κάρτα καυσαερίων (αν υπάρχει σε ισχύ).
  • Αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντα το όχημα.

ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Τα πρόσθετα δικαιολογητικά που απαιτούνται για τις ειδικές κατηγορίες οχημάτων:

Εκπαιδευτικά

  • Την άδεια λειτουργίας της σχολής.
  • Βεβαίωση Μηχανολόγου Μηχανικού για τη σωστή τοποθέτηση και την καλή λειτουργία των βοηθητικών ποδοπλήκτρων.
  • Παράβολο υπέρ Δημοσίου.

Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης (Ταξί)

  • Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 όπου θα δηλώνεται μη οφειλή, ή οφειλή με υπαγωγή σε διακανονισμό.
  • Βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας (σε ισχύ) από τον ΟΑΕΕ.
  • Βεβαίωση Χορήγησης ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος (ΠΟΕΙΤΑ).
  • Άδεια μέλους ραδιοταξί με άδεια χρήσης ραδιοσυχνοτήτων (cb).

Οχήματα προς Ταξινόμηση (ανάριθμα)

  • Πιστοποιητικό ταξινόμησης (αν πρόκειται για μεταχειρισμένο από το εξωτερικό).
  • Άδεια κυκλοφορίας από τη χώρα στην οποία έχει εισαχθεί το όχημα.
  • Πιστοποιητικό από Ο.Δ.Δ.Υ. (αν πρόκειται για εκποιούμενο όχημα από τον Ο.Δ.Δ.Υ.).
  • Εγκρίσεις τύπου (σε περίπτωση τροποποιήσεων ή μετασκευής του οχήματος).

Όλα τα οχήματα που προσέρχονται για τεχνικό έλεγχο θα πρέπει να διαθέτουν:

  • Τρίγωνο
  • Πυροσβεστήρα
  • Φαρμακείο

ΚΟΣΤΟΣ

Η αποφυγή του τεχνικού ελέγχου θεωρείται τροχαία παράβαση και τιμωρείται με πρόστιμο 400 ευρώ.
Ενημερωθείτε για τις προθεσμίες ελέγχου! Σε περίπτωση που το όχημα δεν προσέρχεται για τεχνικό έλεγχο μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες ο τεχνικός έλεγχος θεωρείται εκπρόθεσμος και επιβαρύνεται με το κόστος εκπροθέσμου ως ακολούθως:

Εμπρόθεσμο θεωρείται το όχημα που προσκομίζεται για αρχικό έλεγχο εντός της προθεσμίας που υπάρχει από το πρόγραμμα πρόσκλησης της οικίας Νομαρχίας ή για περιοδικό έλεγχο εντός της προθεσμίας που καθορίζεται από το πρόγραμμα πρόσκλησης της οικείας Νομαρχίας, ή την ημερομηνία που αναγράφεται στο προηγούμενο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου συν 1 εβδομάδα. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης προσκόμισης του οχήματος για αρχικό ή περιοδικό έλεγχο ή επανέλεγχο καταβάλλεται ειδικό αυξημένο τέλος ανάλογο με την κατηγορία που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης. Πιο συγκεκριμένα :

Πρόστιμα:

prices_01

prices_02

ΣΗΜΕΙΩΣΗ
1. Σε περίπτωση που ένα όχημα προσέλθει για επανέλεγχο μετά την παρέλευση της προθεσμίας 20 ή 30 ημερών και μέχρι 60 ημέρες από την ημερομηνία που διαπιστώθηκαν Σοβαρές Ελλείψεις, τότε ο έλεγχος θεωρείται Εκπρόθεσμος Επανέλεγχος.
2. Σε περίπτωση που ένα όχημα προσέλθει για επανέλεγχο και έχουν παρέλθει 60 ημέρες από την ημερομηνία Αρχικού ή Περιοδικού Ελέγχου, κατά τον οποίο διαπιστώθηκαν Σοβαρές Ελλείψεις, τότε διενεργείται πλήρης Αρχικός Έλεγχος και καταβάλλεται το αντίστοιχο τέλος κανονικού πλήρους ελέγχου.

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 1 από 3

Online Εκπαίδευση

l_plateOnline Test  για  την αξιολόγηση των οδηγικών σας γνώσεωνΞεκινήστε!