Πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη PDF Εκτύπωση E-mail
driving

Ναι υπό προϋποθέσεις, λέει η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής

Μετά την ενημέρωση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής για το θέμα της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ο Πρόεδρος της επιτροπής, κ. Κώστας Καρτάλης, δήλωσε πως η άρση δεν είναι ζήτημα τεχνολογίας αλλά εξαρτάται από το αν και κατά πόσο καλύπτονται προϋποθέσεις όπως η ποιότητα των καυσίμων, η επάρκεια του συστήματος ελέγχου των οχημάτων και τα επίπεδα αέριας ρύπανσης σε αιωρούμενα σωματίδια και οξείδια αζώτου. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του econews, ο κ. Καρτάλης είπε πως πρέπει να εξεταστεί ακόμη και το ενδεχόμενο επέκτασης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και σε άλλες πόλεις της χώρας που παρουσιάζουν προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η Επιτροπή Περιβάλλοντος συμφώνησε ωστόσο πως χρειάζονται άμεσα μέτρα για την ανανέωση του στόλου των βαρέων φορτηγών, των λεωφορείων και των ταξί, ανεξάρτητα από την απόφαση για το θέμα της πετρελαιοκίνησης.

Από την πλευρά του, ο Υπουργός ΠΕΚΑ, κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, είπε ότι το Υπουργείο αντιμετωπίζει κατ' αρχάς θετικά την άρση της απαγόρευσης, υπογράμμισε όμως ότι αυτή θα πρέπει να συνδυαστεί με πάταξη της νοθείας στα καύσιμα, παρεμβάσεις στον κυκλοφοριακό σχεδιασμό των πόλεων και κυρίως της Αθήνας, επανεξέταση του μέτρου του Δακτυλίου, εφαρμογή ενός νέου Πράσινου Δακτυλίου και ανανέωση του στόλου των βαρέων οχημάτων.

Diesel or not diesel ?

Δεν είναι η πρώτη φορά που συζητιέται το συγκεκριμένο θέμα, φαίνεται όμως πως πλέον είναι πολύ κοντά στην υλοποίηση καθώς η κυβέρνηση προσβλέπει σε αυξημένα έσοδα από την καταρρακωμένη αγορά αυτοκινήτου. Βέβαια, το ΥΠΕΚΑ προβληματίζεται με τη νοθεία καυσίμων, που μέχρι στιγμής δεν έχει καταπολεμηθεί αποτελεσματικά και απειλεί να ακυρώσει το όποιο περιβαλλοντικό όφελος έχουν οι αντιρρυπαντικές τεχνολογίες των σύγχρονων diesel. Όπως αναφέρει το capital.gr, ο κ. Παπακωνσταντίνου παραδέχτηκε πως οι συστηματικές μετρήσεις που διενεργούνται από το ΥΠΕΚΑ δείχνουν ότι τα αιωρούμενα σωματίδια (ΑΣ10) παρουσιάζουν σημαντικές υπερβάσεις, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, με κύρια πηγή ρύπανσης την οδική κυκλοφορία (ποσοστό 35-60%, ανάλογα με την περιοχή). Μάλιστα, από την οδική κυκλοφορία, τη μερίδα του λέοντος στα σωματίδια αποτελούν οι εκπομπές των ΤΑΧΙ και των μεγάλων σε ηλικία φορτηγών πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Επίσης, δεν είναι λίγες οι οργανώσεις και οργανισμοί που εναντιώνονται στην άρση του μέτρου. Ανάμεσά τους και η Greenpeace, η οποία υποστηρίζει μεταξύ άλλων πως η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης θα επιδεινώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η αλήθεια είναι πως τα σύγχρονα diesel έχουν εξελιγμένους πετρελαιοκινητήρες που με ειδικά πρόσθετα (Adblue) και φίλτρα (DPF), καταπολεμούν τις εκπομπές αιωρούμενων μικροσωματιδίων και οξειδίων του αζώτου, ρυπαίνοντας πολύ λιγότερο απ' ότι στο παρελθόν. Ωστόσο, η άρση της απαγόρευσης θα πρέπει να αποκλείει μοντέλα παλαιότερης τεχνολογίας, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να γεμίσουμε με εισαγόμενα μεταχειρισμένα diesel που όντως θα επιβαρύνουν τη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Όσο για την τόνωση της αγοράς, είναι μάλλον απίθανο να δούμε κάτι τέτοιο. Η τεράστια πτώση πωλήσεων οφείλεται στην αγοραστική δυνατότητα των Ελλήνων και όχι στη δυνατότητα των Αθηναίων και Θεσσαλονικέων για αγορά πετραλαιοκίνητων ΙΧ.

Diesel ή βενζινοκίνητο;

Γενικά, στη σύγκριση βενζινοκίνητου vs πετρελαιοκίνητου ισχύουν τα εξής: Τα πετρελαιοκίνητα είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα αλλά έχουν μικρότερη κατανάλωση, μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των service και φτηνότερα τέλη κυκλοφορίας λόγω χαμηλότερων εκπομπών CO2. Η απόσβεση της διαφοράς στην τιμή αγοράς έρχεται συνήθως μετά από 5-6 χρόνια για κάποιον που διανύει ετησίως κατά μέσο όρο 15.000 km.

Από την άλλη, υπάρχουν μοντέλα που διατίθενται με αδύναμους βενζινοκινητήρες και ισχυρότερους diesel, όπως π.χ. το Fiat Panda, ή με βενζινοκινητήρες μεγάλου κυβισμού και μκρότερους diesel, όπως π.χ. το Jeep Cherokee. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η επιλογή γίνεται καθαρά είτε λόγω διαφορά δυναμικότητας, είτε λόγω χαμηλότερου κυβισμού.

pathfinder.gr

 
Nέα τέλη κυκλοφορίας για το 2011 PDF Εκτύπωση E-mail
driving

Σύμφωνα με πληροφορίες του gocar, τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές CO2 θα ισχύσουν για όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν από 1-11-2010 και όχι από 1-1-2011 που προέβλεπε αρχικά το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Για τα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν από την 1η Νοεμβρίου ο υπολογισμός των τελών θα γίνει ανάλογα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανεξάρτητα από το καύσιμο που χρησιμοποιούν, δηλαδή αν είναι diesel ή ηλεκτρικά ή αν πρόκειται για υβριδικά ή μη. Επίσης ένα αμιγώς ηλεκτρικό δεν εκπέμπει CO2 οπότε έχουμε πρακτικά μηδενικές εκπομπές. Αυτά θα αποσαφηνιστούν με την ψήφιση του νομοσχεδίου και πιθανόν με κάποια εγκύκλιο που θα ακολουθήσει.

Περισσότερα...
 
«Πράσινα» οχήματα PDF Εκτύπωση E-mail

driving Το 26% του διοξειδίου του άνθρακα και το 63% των διοξειδίων του αζώτου που εκλύονται στην ατμόσφαιρα της Ευρώπης προέρχονται από το οδικό δίκτυο των χωρών-μελών. Δηλαδή από την αυτοκίνηση. Φανταστείτε τι γίνεται στις υπόλοιπες Ηπείρους και ειδικά στους κυριότερους ρυπαντές του πλανήτη, ΗΠΑ και Κίνα. Πάντως, έχει γίνει συνείδηση πλέον (σε κυβερνήσεις, αυτοκινητοβιομηχανίες και αγοραστικό κοινό) πως η αλλαγή του στόλου των αυτοκινήτων που κινούνται τώρα στους δρόμους με άλλα -πιο φιλικά προς το περιβάλλον («πράσινα»)- αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την προστασία του περιβάλλοντος και τον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου που απειλεί την βιωσιμότητα του πλανήτη. Έτσι παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια μία ραγδαία άνοδο στις πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων (ειδικά στις ΗΠΑ), ενώ η τεχνολογία των υβριδικών έχει εξελιχθεί σε ικανοποιητικό βαθμό από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Περισσότερα...
 
Τα νέα τεκμήρια για τα αυτοκίνητα PDF Εκτύπωση E-mail
driving

Η κυβέρνηση αποφάσισε να επαναφέρει τα τεκμήρια στον χώρο των αυτοκινήτων φέρνοντας έτσι σε δύσκολη θέση αρκετούς συμπολίτες μας. Έτσι για αυτοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών και μέχρι 1.200cc το τεκμήριο ανέρχεται σε €3.000 ενώ για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200cc προστίθενται €300 ανά 100cc μέχρι τα 2000cc και €400 ανά 100cc για πάνω από 2000cc. Για αυτοκίνητα από 5 έως 10 χρόνια το τεκμήριο είναι κατά 20% χαμηλότερο ενώ για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 10 ετών το τεκμήριο είναι κατά 40% χαμηλότερο.  Αναλυτικά οι πίνακες των τεκμηρίων ανάλογα με τα κυβικά και την παλαιότητα μπορείτε να βρείτε στη συνέχεια.

Περισσότερα...
 
Νέα Τέλη Κυκλοφορίας PDF Εκτύπωση E-mail
driving Επικαλούμενη το δημοσιονομικό κόστος η κυβέρνηση ανακοίνωσε την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης των Ι.Χ αυτοκίνητων. Παράλληλα τροποποιούνται τα περιβαλλοντολογικά τέλη με ωφελημένα τα μοντέλα μικρού κυβισμού.
Η νέα αλλαγή πολιτικής στο χώρο του αυτοκινήτου, η τρίτη μέσα στο 2009, αναμένεται να λειτουργήσει αρνητικά στην αγορά που δοκιμάζεται από την αρχή του έτους.
Όσοι πάντως έχουν ήδη αποσύρει αυτοκίνητο θα τύχουν των ευεργετημάτων της πράξης νομοθετικού περιεχομένου και θα αποζημιωθούν κανονικά.
Επιπλέον για την αγορά καινούργιου μπορούν να επιλέξουν είτε μεταξύ του ποσού των 1.000 ευρώ είτε του ποσού των 500 ευρώ και δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Επίσης τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη, τα οποία πλέον ορίζονται ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό των αυτοκινήτων. Με τη νέα ρύθμιση επιβαρύνονται περισσότερο αυτά τα μεγάλου κυβισμού.
Περισσότερα...
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 3 από 4

Online Εκπαίδευση

l_plateOnline Test  για  την αξιολόγηση των οδηγικών σας γνώσεωνΞεκινήστε!